Εάν εσείς αναλάβετε το δύσκολο έργο του οικοδεσπότη των Χριστουγέννων, τότε θα έχετε το πλεονέκτημα να καθορίσετε την ποιότητα του φαγητού και σε αυτό το κομμάτι υπάρχουν πολλοί απλοί τρόποι να μην κυριαρχήσει το περιττό λίπος στο γιορτινό τραπέζι.

Μερικές συμβουλές είναι οι εξής:

1. Μην παραβράσετε τα λαχανικά. Διατηρήστε την τραγανή αίσθηση του ωμού λαχανικού και έτσι θα διατηρηθούν και πολλά από τα θρεπτικά τους στοιχεία.

2. Προτιμήστε μπαχαρικά και καρυκεύματα για να νοστιμίσει το φαγητό και όχι έξτρα βούτυρο και κρέμα γάλακτος.

3. Εάν το μενού σου περιλαμβάνει πατάτες καλύτερα να τις ψήσεις στο φούρνο σε ένα αλουμινόχαρτο παρά να τις τηγανίσεις.

4. Συνδυάστε τις βραστές ή ψητές πατάτες με μια σπιτική σως γιαουρτιού και όχι με τη λαδερή μαγιονέζα του εμπορίου.

5. Αφαιρέστε το λίπος από το κρέας, όσο το δυνατό περισσότερο, πριν το μαγείρεμα.

6. Κάντε τη διαφορά και προσφέρετε στους καλεσμένους σας ψάρι ή θαλασσινά και όχι μόνο ψητό, κόκκινο κρέας.

7. Για επιδόρπιο, μην υποτιμάτε την αξία μιας καλοφτιαγμένης φρουτοσαλάτας.

8. Διασκεδάστε μαζί με τους καλεσμένους σας, με ένα fondue μαύρης σοκολάτας με φρούτα, γλιτώνοντας τα πιο λιπαρά επιδόρπια.

9. Στην προετοιμασία των γλυκών, δοκιμάστε αντί για ένα αυγό να χρησιμοποιήσετε τα ασπράδια μόνο, δυο αυγών.

10. Όπου το απαιτεί η συνταγή, χρησιμοποιείτε ψωμί ολικής άλεσης και όχι λευκό.

11. Ψήστε αραβικές πίτες στο φούρνο με χοντρό αλάτι για να συνοδεύσετε τα ντίπ, αντί για τα παχυντικά και υπεραλατισμένα πατατάκια.

12. Προτιμήστε η σαλάτα, που θα ετοιμάσετε, να περιέχει φρέσκα λαχανικά. Αποφύγετε να τη συνοδεύσετε με κάποιο παχυντικό dressing. Το dressing εκτός από γεύση θα προσθέσει και περιττές θερμίδες.

13. Μην βράσετε τα ζυμαρικά σε ζωικό λίπος. Ζωικό λίπος είναι και το βούτυρο, οπότε καλύτερα να αποφύγετε να το χρησιμοποιήσετε την ώρα που τα ζυμαρικά σας ακόμα βράζουν. Το ίδιο ισχύει και για το τέλος όταν τα τσιγαρίσετε.

14. Προσθέστε λάδι στο τέλος του μαγειρέματος γιατί με αυτόν τον τρόπο το γεύμα γίνεται πιο υγιεινό, ειδικά αν έχετε πρόβλημα βάρους. Επίσης έτσι μπορείτε να ελέγξετε την ποσότητα, που θέλετε να προσθέσετε στο φαγητό σας.

Καλή επιτυχία στις μαγειρικές σας και καλές γιορτές!

Η ομάδα των Laserline Clinics Βόλου