Tί θα πρέπει να προσέξουμε στη διατροφή μας,

κατά τη διάρκεια των γιορτών

Οι γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων πλησιάζουν και μαζί με αυτές και η έκρυθμη επιθυμία μας για την κατανάλωση μεγαλύτερων ποσοτήτων φαγητού καθώς επίσης και πιο θερμιδικών διατροφικών επιλογών. Τα αποτελέσματα των Χριστουγεννιάτικων εορτών, οι άδειες πιατέλες από γλυκά και το παντελόνι που δε κουμπώνει, είναι τα σημάδια, που κάνουν πολλούς να προβληματιστούν, πώς πάχυναν, αφού δεν έφαγαν τόσο πολύ. Γι΄ αυτό λοιπόν καλό θα είναι να έχετε κατα νου μερικά “κόλπα”, που θα σας βοηθήσουν χωρίς μεγάλες θυσίες να διατηρήσετε και τα κιλά σας και την υγεία σας.

Κατανάλωση γλυκών

Ξεχνάμε τη λογική «δεν τρώω τίποτα άρα μπορώ να φάω γλυκά στη θέση του φαγητού». Ένα μικρό γλυκό από μόνο του δεν είναι αρκετό για να διαταράξει ένα υγιεινό διατροφικό πρόγραμμα. Συνεπώς, δεν είναι ανάγκη, φοβούμενοι τις θερμιδικές του επιπτώσεις, να αφαιρούμε άλλα βασικά γεύματα της ημέρας . Σημαντικό είναι να θυμάστε, πάντα, πως ένα γλυκό βάση της σύστασής του δεν είναι εφικτό να αντικαταστήσει θρεπτικά ένα πλήρες γεύμα.

Τα εορταστικά καλέσματα

Για να μπορέσει κανείς να φάει με μέτρο σε ένα τραπέζι δεν πρέπει να πάει σε αυτό νηστικός . Αν το φαγητό είναι μεσημεριανή ώρα, τότε φροντίστε να έχετε φάει κανονικά το πρωινό σας γεύμα και ακόμα ένα με δύο φρούτα ενδιάμεσα, φροντίζοντας το τελευταίο να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά χρονικά στο κύριο γεύμα. Αν το φαγητό είναι βράδυ, ένα ελαφρύ μεσημεριανό είναι η καλύτερη λύση. Έτσι δε χρειάζεται να πείτε, όχι, σε κάνενα εορταστικό κάλεσμα με φίλους.

Ο Χριστουγεννιάτικος μπουφές

Λειτουργήστε με στρατηγική! Φορτώστε το πιάτο σας πρώτα με όλες τις υγιεινές επιλογές, ξεκινώντας από τα λαχανικά. Μαζί με αυτά επιλέξτε το άπαχο κομμάτι της γαλοπούλας και αφήστε τα σουφλέ και τα λιπαρά για το τέλος, αν έχει μείνει χώρος στο πιάτο και… στο στομάχι σας.

Κατανάλωση αλκοόλ

Απολαύστε 1-2 ποτηράκια κόκκινο κρασί μαζί με το εορταστικό δείπνο. Το κόκκινο κρασί περιέχει συστατικά που καταπολεμούν τα προβλήματα στην καρδιά και τον καρκίνο. Εαν δεν πίνετε αλκοόλ, μην καταφύγετε στα ανθρακούχα, αλλά επιλέξτε την κλασική αξία του νερού. Ενδεικτικά η θερμιδική περιεκτικότητα ενός ποτηριού κρασιού είναι 70 Kcal και ενός ποτηριού ουίσκι είναι 105 Kcal. Από τα παραπάνω είναι εύκολο κανείς να καταλάβει ότι 3-4 ποτηράκια κρασί μπορεί να προσθέσουν 210-280 Kcal στο διαιτολόγιό σας.

Το μαρτύριο της νοικοκυράς

Έχετε συναίσθηση της ποσότητας των όσων δοκιμάζετε κατα τη προετοιμασία των γευμάτων που θα προσφέρετε στους καλεσμένους σας. Αν μαγειρέψετε 3-4 διαφορετικά φαγητά και δοκιμάσετε από το κάθε ένα, τότε το φαγητό που τρώτε συνολικά μπορεί να γίνει πολύ περισσότερο από το φαγητό που θα τρώγατε αν συμμετείχατε κανονικά στο γεύμα

Κατανάλωση φρούτων

Μην ξεχνάτε να έχετε πάντα μαζί σας, ένα φρέσκο φρούτο ή αποξηραμένα φρούτα ή έστω λίγους ξηρούς καρπούς, για τις περιπτώσεις που θα πεινάσετε και θα είστε ακόμη στους δρόμους ψάχνοντας το τέλειο χριστουγεννιάτικο δώρο.

Καλές Γιορτές σε όλους!

ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ Laserline Clinics Βόλου

ΜΑΤΖΙΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ